Tuesday, August 17, 2010

DUET: dRama(dhan) 7




Demam aku kering
Ditiup pawana perut mungil
Setitik pun; tercicir
Sahurku hilang dalam sakit pinggang
Melentang.

Berat mendukung sakit
Kepala senget
Bersarang tiga Cranial
Rentap lima Trigeminal
Repek mimpi berjangkit
Tak daya aku bangkit.

Lidahku terbelit disimpul harfi harfi
Yang bersambungan membentuk Kalam sakti
'demi Al-Quran yang sangat cerdik (hikmah)'
Dia maha melihat
Maha memberi
Maha meneliti
Aku yang lalai membunuh diri
Dalam ruang waktu
Tiga dimensi.

Sedar-sedar pukul lima
Dalam payah aku paksa berjaga
Tendang tulang belakang
Bengkok saraf tunjang
Sengal setiap denyutan
Menyengat seluruh badan
Kerana dia, sakit aku tak ingat
Rindu pada bacaannya-SANGAT
Di alam maya: hanya ada gelak tawa
HAMPA.

Rizzy ft. Cahaya Kekasih
6 Ramadhan 1431 / 16 Ogos 2010
19:06pm



No comments: