Friday, February 18, 2011

Cinta Pandang Pertama [ Euuuwww~~ =_=!]






"Usop bagi hadiah kat saya....." aku main dengan keychain ukiran kayu berbentuk hati itu di hadapannya. Riang. Aku betul-betul suka.



http://1.bp.blogspot.com/-eZywcByr_zM/TV0TGmU8n2I/AAAAAAAAB-Y/svIv167sSb8/s1600/DSC04749.JPG
bahan bukti utama

"Awak takde bagi apa-apa pun kat saya," kerut muka sengaja aku buat-buat. Sumpah! Aku memang saja nak buat dia cemburu. Cemburu dengan aku, bukan dengan Usop. Semua orang tahu kami bertiga agak rapat. Lagi-lagi Wan dan Usop.

 

http://2.bp.blogspot.com/--sNq_aJYlZQ/TV0UWALHJqI/AAAAAAAAB-c/QrE6nNn9X_A/s1600/38822_1562600424611_1223358180_1550681_549517_n.jpg
skandalisme

"Takpe....nanti saya bagi besar punya..." tiba-tiba dia menjawab. ".. .kat sini," dada kiri ditepuk agak keras. Merenung kosong entah ke mana, sekilas pun dia tidak menoleh. Aku yang terpacak betul-betul di hujung kepala lututnya tidak dipandang langsung! Mungkin geram, mungkin juga gementar. Hanya dia yang tahu. Dan aku sebenarnya sedikit terkejut dengan jawapan itu. Cuma sedikit...selebihnya aku anggap ia satu gurauan. Dia kan memang gila!

"Hey!" seraya aku menempik, sepasang mata itu beralih. Tepat menikam anak mataku; menghunus dada. Otak beku tiba-tiba. Butang mute tertekan; riuh sekeliling menjadi bisu.

"Kata-kata itu satu doa!" ayat seterusnya terlontar secara automatik. Cepat-cepat aku larikan kaki bersama renungan yang berbekas. 

Kekok. Kami tidak bercakap walau makan semeja, tak mampu bertentang mata walau duduk berdepan setengah jam kemudian.

Ngilu masih terasa sampai sekarang, setiap kali bayangan mata itu menjelma dalam mimpi sedar. Apakah itu maknanya cinta pandang pertama?

Hari-hari, berkali-kali sejak saat magis itu dibingkaikan dalam sejarah persahabatan, isu yang sama dibincangkan. Keliru.

http://2.bp.blogspot.com/-LMVGSiGnP7w/TV0UjSbFrSI/AAAAAAAAB-g/QrltCLYHUnE/s1600/39151_1562601184630_1223358180_1550692_5473412_n.JPG
 24 Julai 2010


Seputar penafian kau bentang
lilit terbelit telinga
aku diam mendengarkan
katalah apa saja
katakan kau tak suka
aku tetap percaya
bukan itu yang kau rasa (sebenarnya).

Jangan ditanya bagaimana
cetek akalku
                      tembak tembus
                                                  dalam jiwamu
ruang separa sedar bersegi lapan
terkepung memerangkap perasaan
terkam redup renungan
tertikam
mataku berkaca di balik kaca matamu.

Biarpun itu bukan cinta
ia tetap pandangan pertama.

30 Julai 2010
21:14pm


.............................................................................................................................................................

10 Februari 2011

p/s: saje2 demam2 ni main tulis2 sikit....

No comments: