Wednesday, July 28, 2010

DUET: HIPOKRASI LUKA





Berdiri aku merintih
Memedihkan hati berbisik sunyi
Berbunyi  membengkokkan rasa
Berbisa..


Duduk aku tak senang
Mendengar bunyi berbisik
Merintih sunyi menegakkan rasa
Bisanya menyula hati
Pedih
 
Ku pejam mata waktu berjumpa
Kau tak lupa caraku berubah
Bila aku menindih suka
Dengan luka yang terbit tak sengaja


Pejam mata
Tutup telinga
Aku masih punya mata hati
                         telinga naluri
Galak lirikanmu hancur ditelan redup langit tertinggi
Hilai tawamu  lumat dimamah muram tanah emosi
Aku gagal
Mengangkat suka menindih luka

Jeling kita
Bising kita
Terlindung disirna warna petang
                          cahaya kelam
Maaf andai bisuku mengoyak coretan harapanmu
Mengusung janji manis ke hujung sunyi waktu
Aku keliru.
Membentang sepenuh rasa...


Cahaya Kekasih ft. Rizzy

5.50pm
28 julai 2010


No comments: