Sunday, March 7, 2010

UNTUK PERTAMA KALI



untuk pertama kali
aku mahu entriku begini
kenapa ya?
jangan tanya!
aku pun tak pasti


baru semalam aku berjanji
janji kosong pada diri
memang dah ku agak akan dimungkiri
mana mungkin aku berhenti
meluahkan rahsia hati
nukilan rasa tersembunyi
peribadi itu bukan milik asasi
mari berkongsi tanpa perlu memahami


malam ini sekali lagi
tolong maafkan entri ini
mungkin aku sedikit gila
orang gila yang gembira
sebab akhirnya ada yang berkata
aku bertindak seperti orang sebaya
ahh...akhirnya terbukti
aku masih muda
tak sematang sangkaan mereka
tak mahu terlalu sempurna.

7 Mac 2010
23:21 PM

p/s: baru perasan akhir-akhir ini
      terlalu banyak "kenapa" wujud di hati
      lalu terluah dalam puisi
      maaf ya saudara saudari.


***ops terlupa...selamat hari lahir, ayah chu...matimu satu kepastian, hayatmu kekal dalam ingatan...miss u so much!! ~alfatihah~

No comments: